Strategia ogłoszona przez poprzedniego dyrektora generalnego Satoru Iwatę, który zmarł w wyniku raka w tym roku, zakładała premierę pierwszej gry na smartfona do końca 2015 roku. Fani po cichu liczyli na kolejną grę z serii Mario. Jednakże 29 października 2015 Nintendo Co. opóźniło mocno wyczekiwany początek wydawania swych gier na urządzenia mobilne aż do marca 2016. Wywołało to zawód fanów gamingu oraz inwestorów.
Obecny CEO Tatsumi Kimishima powiedział, że odsunięcie tego wydarzenia w czasie pomoże w skoncentrowaniu się na sprzedaży istniejących produktów Nintendo podczas sezonu świątecznego, który zwykle przynosi firmie najwyższe zyski w ciągu roku. Unikał komentarza na temat mobilnej odsłony Mario. Zapowiedział marcową premierę aplikacji “Miitomo” czyli nowej usługi społecznościowej.
Wartość udziałów spółki spadła o ponad 10 procent. Ponadto udziały DeNA Co, partnera Nintendo w sprawach gier mobilnych, straciły około 19 procent wartości.
Sora
Zostaw odpowiedź